LLETZ

LLETZ (Large Loop Excision oft he Transformation Zone) ili LEEP (Loop Electrosurgical Excision Procedure) - Široka ekscizija transformacijske zone petljom
Liječenje predstadija raka na vratu maternice jest kirurško. Prethodno ciljano liječenje upalnoga procesa je nužno i tijekom dijagnostičkih postupaka ali i prije uklanjanja promjena. Razni se načini rabe da bi se uklonilo bolesno tj. zbog infekcije humanim papiloma virusom visokoga rizika (VRHPV) oštećeno tkivo. Tako neki liječe promjene destrukcijskim tehnikama (samo uništavaju tkivo – kriokoagulacija, koagulacija po Semmu, laser evaporizacije), dok se drugi služe ablativnim tehnikama (odstranjuje se bolesno tkivo i šalje na analizu).
U Poliklinici liječimo predstadije raka na vratu maternice ablativnom tehnikom tj. elektrokirurškom metodom u svijetu poznatom kao LLETZ (Large Loop Exscison oft he Transformation Zone) ili LEEP (Loop Electrosurgical Exscison Procedure). Bolesno se tkivo odstranjuje tankim žičanim petljama uz pomoć visokofrekventnih struja niskoga napona. Ova tehnika ima izrazitu uspješnost (više od 90% urednih nalaza nakon liječenja), no uspješnost ovisi o iskustvu operatera i dobrome poznavanju kolposkopije. Pri odluci učiniti li ovu operaciju ili ne držimo se propisanih protokola (postupnika), posebno oprezno pristupajući ženama koje nisu rodile. Zahvat radimo jednokratnim priborom komplementarnim aparatu Finesse II (Utah Med. pr.). Nakon zahvata pacijentica ne mora strogo mirovati ali ne smije imati spolni odnos, ne smije se kupati (tuširati se smije) i ne smije stavljati tampon u rodnicu.
LLETZ radimo od 1994. (među prvima u Hrvatskoj) i to isključivo u lokalnoj analgeziji , budući da je ova metoda tako i zamišljena (prvi ju je razvio Francuz Cartier 70-tih, a usavršio W. Prendiville iz Bristola 80-tih). To znači da pacijentici nakon zahvata nije potrebno nikakvo posebno mirovanje tj. bolovanje.